Навчальна дисципліна «Охорона водних ресурсів» належить до переліку вибіркових
дисциплін та сприяє формуванню нових знань про водні ресурси і водний фонд загалом; про
водні ресурси і водний баланс України зокрема; про їх баланси, облік, планування і раціональне
використання водних ресурсів, про забруднення природних вод та їх охорону; про комплексну
оцінку й нормування якості поверхневих вод як основу екологічного менеджменту; про
міжнародний досвід управління водними ресурсами та їхню охорону з метою його реалізації в
Україні.
- Викладач: Стельмах Валентина Юріївна
Освітній компонент «Водокористування і кадастр вод» належить до переліку вибіркових освітніх компонентів, забезпечує професійний розвиток бакалавра та спрямована на формування у студентів компетентностей щодо здатності використовувати гідрологічну і гідрогеологічну інформацію та спеціальні знання в теоретичних та практичних цілях у сфері професійної діяльності, при здійсненні комплексних фізико-географічних досліджень території. Освітній компонент сприяє формуванню практичних умінь і навичок використання методів гідрологічних і гідрогеологічних досліджень, залучати методи суміжних наук для вирішення геохімічних питань, пояснення гідрологічних процесів і явищ у взаємозв'язку з природними умовами, враховуючи можливе господарське використання, визначення гідрологічних, гідрогеологічних, геофізичних і геохімічних характеристик природних об'єктів.
- Викладач: Стельмах Валентина Юріївна
- Викладач: Фесюк Василь Олександрович
- Викладач: Фесюк Василь Олександрович
- Викладач: Стельмах Валентина Юріївна
Освітній компонент «Водогосподарські розрахунки» забезпечує професійний розвиток бакалавра-гідролога та спрямований на формування у здобувачів вищої освіти компетентностей проведення комплексу розрахунків пов’язаних з регулюванням стоку води. Вихідними даними для виконання водогосподарських розрахунків є гідрологічні розрахунки відповідної річки в певному створі та хронологічний графік використання річкового стоку різними галузями господарства країни.
Дисципліна формує у здобувачів вищої освіти сучасний науковий світогляд, сприяє виробленню навиків проведення науково-дослідницької роботи.
- Викладач: Полянський Сергій Володимирович
Освітній компонент "Фізична географія материків і океанів та методика їх викладання" орієнтований на підготовку фахівців для загальноосвітніх навчальних закладів із спеціальності "Природознавство". Це розділ регіональної фізичної (природничої) географії, передбачає характеристику, аналіз та оцінку сучасного стану компонентів природи окремих регіонів світу та акваторій Світового океану.
- Викладач: Тарасюк Ніна Адамівна
Освітній компонент «Основи гідротехніки і меліорації» забезпечує професійний розвиток бакалавра та спрямований на формування у здобувача вищої освіти компетентностей щодо розуміння суті географічних основ гідромеліоративних заходів. Гідромеліорація є важливим засобом управління водним, повітряним, тепловим, поживним режимами. Включає такі основні типи меліорацій: зрошувальний, осушувальний, осушувально-зволожувальний і обводнювальний. Покращення природних умов, щоб були сприятливими для успішного ведення господарства і особливо сільського господарства є основним завданням гідромеліорації.
Дисципліна формує у здобувача вищої освіти сучасний науковий світогляд, сприяє виробленню навиків проведення науково-дослідницької роботи.
- Викладач: Полянський Сергій Володимирович
Освітній компонент «Меліорація та ренатуралізація земель» належить до переліку нормативних освітніх компонентів, забезпечує професійний розвиток магістра та спрямований на формування у здобувачів освіти компетентностей щодо розуміння суті основ меліоративних заходів, районування територій за потребами у різних видах меліорацій, способів і методів їх проведення, а також впливом меліорації та ренатуралізації земель на природні умови ґрунтоутворення, їх позитивні і негативні наслідки та порушення екологічної рівноваги; ренатуралізації меліорованих земель – як одного з важливих та актуальних напрямів раціонального використання водного та земельного фонду України і природокористування в цілому з метою відновлення природних ресурсів, забезпечення і підтримання екологічної стійкості природних систем.
Освітній компонент формує у здобувачів освіти сучасний науковий світогляд, сприяє виробленню навиків проведення науково-дослідницької роботи.
- Викладач: Полянський Сергій Володимирович
Вивчення різновидів глобальних проблем людства та індикатори і наслідки їх прояву на регіональному рівні
- Викладач: Тарасюк Ніна Адамівна
- Викладач: Міщенко Олена Віталіївна
- Викладач: Міщенко Олена Віталіївна
- Викладач: Тарасюк Ніна Адамівна
- Викладач: Стельмах Валентина Юріївна
- Викладач: Міщенко Олена Віталіївна
- Викладач: Карпюк Зоя Костянтинівна
- Викладач: Нетробчук Ірина Марківна
Курс "Гідрологія річок" відповідає вимогам до електронних курсів у ВНУ імені Лесі Українки та рекомендований науково-методичною радою університету для використання у навчальному процесі (протокол № 10 від 21 червня 2023 р.).
- Викладач: Павловська Тетяна Сергіївна
„Ландшафтна екологія”
перший (бакалаврський) рівень вищої освіти
галузь знань 10 Природничі науки
спеціальність 103 Науки про Землю
освітньо-професійна програма Гідрологія
- Викладач: Міщенко Олена Віталіївна
Курс "Руслові процеси" відповідає вимогам до електронних курсів у ВНУ імені Лесі Українки та рекомендований науково-методичною радою університету для використання у навчальному процесі (протокол № 6 від 23 лютого 2022 р.).
Для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, які здобувають спеціальність 103 Науки про Землю за освітньою програмою Гідрологія.
- Викладач: Павловська Тетяна Сергіївна