- Teacher: Назарук Олена Ігорівна
- Teacher: Назарук Олена Ігорівна
- Teacher: Фідря Юлія
- Teacher: Старко Оксана Леонтіївна
Значна поширеність фактів насильства у сучасних українських сім’ях часто пов’язана з неспроможністю багатьох з них самостійно припинити насильницькі стосунки та вирішити життєві проблеми. Нагальною є потреба своєчасної та фахової підготовки майбутніх юристів щодо знання та вміння здійснювати вимір цього явища, виявляти детермінанти домашнього насильства та вміти вирішувати проблемні питання щодо запобігання домашньому насильству.
Вивчення цього освітнього компонента базується на положеннях Конституції України, законів і підзаконних актів, а також на практиці профілактичної діяльності у країні і спеціальній літературі, як вітчизняній, так і зарубіжній. Програмою вивчення курсу передбачено лекційні заняття за всіма темами, а також групові заняття.
- Teacher: Зарадюк Зоряна Валентинівна
Освітній компонент «Засади кримінального провадження» спрямований на формування наукового світогляду здобувачів освіти з метою реального застосування засад кримінального провадження в практичній діяльності. Майбутні юристи отримають глибокі та ґрунтовні знання щодо поняття, класифікації, системи принципів (засад), які визначають завдання, зміст та форму кримінального процесу України; їх нормативного змісту, функцій та ролі засад кримінального провадження у правозастосуванні. Вивчення проблемних аспектів реалізації засад кримінального провадження на стадіях досудового розслідування, судового провадження у першій інстанції та перегляду судових рішень, сприятиме формуванню у здобувачів освіти навичок щодо загальних правил здійснення кримінального провадження та напрямів розвитку кримінального процесуального законодавства.
- Teacher: Музичук Катерина Сергіївна
- Teacher: Фідря Юлія
- Teacher: Чечель Наталія
- Teacher: Бендовський Григорій
- Teacher: Гусак Андрій Петрович
Курс «Європейські та міжнародні стандарти судочинства» спрямований на формування у здобувачів освіти знань щодо європейських та міжнародних стандартів організації та функціонування судової влади, засад судоустрою та судочинства, пошук шляхів приведення національного законодавства та правозастосовної практики у відповідність з міжнародними стандартами судочинства задля забезпечення єдності судової практики в інтересах прав людини. Вивчення ОК сприятиме набуттю здатності у здобувачів освіти застосовувати знання та розуміння міжнародних та європейських стандартів судочинства у сферах правотворчості та правозастосування.
- Teacher: Музичук Катерина Сергіївна
- Teacher: Назарук Олена Ігорівна
- Teacher: Саско Олена Іванівна
- Teacher: Зарадюк Зоряна Валентинівна
- Teacher: Фідря Юлія
- Teacher: Карпінська Наталія
- Teacher: Крикунов Олександр Вікторович
- Teacher: Зарадюк Зоряна Валентинівна
- Teacher: Чупринський Борис
Головним обов’язком держави є забезпечення прав і свобод людини, у тому числі неповнолітніх, серед яких найважливіші — право на безпечне дитинство при достатньому життєвому рівні, право на опіку та піклування, виховання з боку батьків або осіб, що їх замінюють, на охорону здоров’я та лікування, відпочинок, доступ до безоплатної повної загальної та професійної освіти, право на житло, на справедливий судовий розгляд із забезпеченням права на захист на всіх етапах судового процесу. Розвиток держави неможливий без підтримки сім’ї, підвищення авторитету та цінностей сімейних і родинних зв’язків, виховання поваги до батьків, дорослих, старшого покоління.
Високий рівень злочинності серед неповнолітніх, кризові явища у соціальній та економічній сферах в Україні викликають необхідність посилити соціальний захист дітей, визначити пріоритетні напрями у цій важливій роботі, одним з яких є увага до дітей при скоєнні ними кримінальних правопорушень.
Найбільш поширеними причинами вчинення кримінальних правопорушень неповнолітніми є: значне соціальне розшарування населення за рівнем матеріального забезпечення; порушення принципів справедливості в оплаті праці, споживання, розподілу матеріальних благ; істотні відмінності у характері та змісті навчання, виховання та праці окремих груп дітей та підлітків, які залежать від сьогоднішнього статусу та матеріального становища батьків; процеси, пов’язані зі зменшенням позитивної соціальної ролі сім’ї, що супроводжується істотними змінами у традиційному ставленні до виховання дітей, та ін. Запобігання скоєння кримінальних правопорушень неповнолітніми в Україні – важливе та складне для суспільства й держави завдання, оскільки вчинення неповнолітніми кримінальних правопорушень є резервом для дорослої злочинності.
Тому розвиток ювенальної юстиції в Україні має забезпечити основні права неповнолітніх та створення прогресивної системи соціальної реабілітації дітей, котрі вступили у конфлікт із законом, яка б відповідала сучасним вимогам.
Мета курсу - на основі комплексного вивчення теоретичних і практичних проблем кримінальної відповідальності неповнолітніх за чинним КК та КВК і нормативно-правовими актами України з’ясувати сучасні тенденції тенденцій розвитку ювенальної юстиції та перспектив застосування міжнародного досвіду у процесі впровадження ювенальної юстиції в Україні, сформувати у студентів розуміння того, що ювенальна юстиція може ефективно функціонувати лише як цілісна система взаємодії судової влади, державних та громадських інституцій, що врегульована на законодавчому рівні відповідно до міжнародних стандартів. Саме такий системний підхід забезпечить підвищення рівня правового захисту неповнолітніх, зменшення рівня дитячої злочинності, підвищення відповідальності держави і суспільства за умови зростання та розвитку дітей.
Завдання курсу: вивчення студентами міжнародно-правових стандартів дитини, сучасних зарубіжних моделей ювенальної юстиції, відновний підхід ювенальної юстиції, правові засади ювенальної юстиції в Україні, поглиблене вивчення студентами актуальних положень кримінального права щодо кримінальної відповідальності неповнолітніх.
Курс «Ювенальна юстиція» сприятиме орієнтації студентів у правовому просторі, підвищенню їх загально-правового рівня, прилученню студентів до важливих науко-теоретичних проблем, дасть поштовх до активної правової діяльності та вироблення власної життєвої позиції.
- Teacher: Чупринський Борис
- Teacher: Старко Оксана Леонтіївна
- Teacher: Гусак Андрій Петрович