Програма освітнього компоненту «Соціальна психологія»
складена відповідно до освітньо-професійної програми «Психологія»
підготовки бакалавра.
Предметом вивчення освітнього компоненту є
категоріально-понятійний апарат соціальної психології, соціально-психологічні
закономірності спілкування та взаємодії людей, специфіки функціонування великих і малих соціальних груп.
Програма навчальної освітнього компоненту складається
з таких змістових модулів:
- Соціальна психологія як галузь психології. Соціально-психологічні проблеми
особистості.
- Психологія спілкування.
- Соціальна психологія великих груп
- Малі групи в соціальній
психології
Вивчення освітнього компоненту
пов’язано зі
знаннями, які здобувачі освіти паралельно отримують під час засвоєння таких освітніх
компонентів, як «Вступ до фаху», «Основи наукових досліджень», «Історія
психології», «Загальна психологія. Психологія мотивації», «Психофізіологія».
Знання та уміння, здобуті здобувачами освіти після вивчення
освітнього компоненту «Соціальна психологія» потрібні для кращого вивчення освітніх
компонентів «Клінічна психологія», «Вікова
психологія», «Педагогічна психологія», «Патопсихологія», «Психологія
особистості».
Метою викладання освітнього
компоненту «Соціальна психологія» є формування та розвиток у здобувачів освіти
соціально-психологічного мислення, уміння здійснювати психологічний аналіз
складних ситуацій взаємодії «особистість-суспільство»,
«особистість-соціальна група», «особистість-особистість».
Основними завданнями вивчення освітнього компоненту
«Соціальна психологія» є теоретична та
практична підготовка здобувачів освіти із таких питань:
-
системи уявлень щодо специфіки соціальної психології як науки (її предмета та завдань, зв’язку з іншими науками, кола
методологічних проблем соціально-психологічних досліджень, історії формування
соціально-психологічних ідей);
-
соціально-психологічних закономірностей спілкування
та взаємодії людей,
розкриття соціально-психологічні механізмів, способів та засобів ефективного
спілкування;
- соціально-психологічної структури
особистості, проблеми соціалізації індивіда, специфіки формування особистості в колективі та поведінки в
соціально значущих ситуаціях;
- вивчення
основних теорій групового розвитку, стилів лідерства та керівництва у групах та
колективах, соціально-психологічного клімату та його впливу на оптимізацію
діяльності колективу;
- оволодіння
методами соціально-психологічного вивчення великих і малих соціальних груп,
діагностики рівня розвитку групи та характеру міжособистісних стосунків;
- становлення та стан практичної соціальної психології в Україні;
сучасними галузями прикладної
соціальної психології, напрямами розвитку фундаментальної
соціально-психологічної науки.
- Teacher: Федотова Тетяна
Освітній ступінь: Бакалавр
Форми здобуття освіти: Денна
Спеціальність (Освітня програма): Психологія
- Teacher: Крижановська Зореслава
Освітній ступінь: Бакалавр
Спеціальність (Освітня програма): 013 Початкова освітасвіта
Програма розроблена за підтримки Міністерства закордонних справ Великої Британії та програми Чівнінг у межах реалізації проєкту «Психосоціальна підтримка ветеранів та їхніх сімей» (2021-2022). Грунтується на доказових техніках когнітивно-поведінкової терапії та пройшла апробацію із ветеранами та їхніми родинами у 2021 році в межах проєкту «Психосоціальна підтримка ветеранів та їх сімей».
- Teacher: Крижановська Зореслава
Освітній ступінь: Бакалавр
Спеціальність (Освітня програма): 012.Дошкільна освіта
Рекомендовано науково-методичною радою університету до використання у навчальному процесі: Протокол № 6 від 17.02.2021
- Teacher: Крижановська Зореслава
Освітній ступінь: Бакалавр
Спеціальність (Освітня програма): Психологія
Рекомендовано науково-методичною радою університету до використання у навчальному процесі: Протокол № 6 від 23.02.2022р
- Teacher: Крижановська Зореслава
Освітній ступінь: Бакалавр
Форми здобуття освіти: Заочна
Спеціальність (Освітня програма): Вибірковий курс
Ресурс виконано в межах проєкту «Enhancing Mental Health in Students Under Forced Social Isolation During Pandemic» / «Зміцнення психічного здоров'я студентів та учнів в умовах вимушеної соціальній ізоляції під час пандемії», підтриманого програмою Британської Ради «Активні Громадяни».
У розробці ресурсу брали участь фахівці Волинського національного університету імені Лесі Українки, Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Державного університету «Житомирська політехніка», Запорізького національного університету.